WYNAJEM DŁUGOTERMINOWYJAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI

Co jest bardziej opłacalne dla firmy – wynajem długoterminowy samochodu czy klasyczny leasing? Na ogół pokutuje pogląd, że w trakcie leasingu przedsiębiorca nie ponosi kosztów obsługi, ponieważ sam zajmuje się pojazdem, a spłacając raty staje się dodatkowo jego właścicielem. Natomiast wynajem długoterminowy jest uznawany za wygodniejszy, bo miesięczna opłata obejmuje wszystkie koszty i cały serwis, którym zajmuje się firma flotowa, ale tym samym musi być droższy. Czy tak jest w istocie?

Według ekspertów z Nivette Fleet Management wynajem długoterminowy jest nie tylko wygodniejszy, ale także tańszy od innych form finansowania samochodu służbowego. Bez względu na wielkość klienta. Wynika to ze specjalizacji w danym obszarze, która pozwala wygenerować takie korzyści kosztowe, które zdecydowanie pokrywają i przewyższają koszty obsługi klienta przez firmę zarządzającą flotą.

Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że wynajem summa summarum zawsze przynosi klientowi oszczędności. A w czasach niepewności finansowej dodatkowo zapewnia przewidywalność w sferze kosztów – mówi Marcin Jakubowski, Dyrektor Sprzedaży Grupy NFM. – Jednak nie każdy klient, nawet duży, jest w stanie policzyć wszystkie oszczędności, jakie daje wynajem w porównaniu z leasingiem czy zakupem za gotówkę. Powodem jest niemożność dostrzeżenia wszystkich obszarów, w których te oszczędności powstają. Niektóre z nich są łatwe do zdefiniowania, inne są mniej oczywiste i niewidoczne na pierwszy rzut oka, a niektóre oszczędności klient jest w stanie odczuć i docenić dopiero w trakcie trwania kontraktu. Dlatego w Nivette Fleet Management stworzyliśmy system, u którego podstaw leży założenie, że wynajem ma się opłacać obu stronom i razem z klientem pracujemy nad tym, by rata była jak najniższa. Opracowaliśmy pakiet zarządzania flotą, który bierze pod uwagę alternatywne koszty realizacji danych czynności we wszystkich obszarach powstawania obciążeń. Takie podejście sprawia, że klient świadomie dochodzi do decyzji o wynajmie, dostrzega oszczędności i rozumie, dlaczego to się opłaca. Dzieje się tak przy ścisłej współpracy i właściwym określeniu potrzeb i oczekiwań klienta.

Co ważne – finansowe korzyści wynajmu istnieją niezależnie od wysokości stóp procentowych i inflacji, czyli czynników, których niestabilność w ostatnim, trudnym dla biznesu czasie wyeksponowała kolejne zalety tego sposobu nabycia auta, powodując ogromnezainteresowanie nowych klientów.

Po pierwsze – efekt skali

Jednym z podstawowych źródeł oszczędności jest efekt skali uzyskiwany przez firmę flotową w ramach zakupów. Ze względu na wielkości zamówień ma ona zdecydowanie lepsze warunki zakupu niż pojedyncza, nawet duża firma. Dotyczy to zakupu samochodów, przeglądów, napraw, wymiany opon czy polis ubezpieczeniowych. Rabaty wynikające z dużych ilości są niedostępne dla pojedynczej firmy.

Po drugie – optymalizacja kosztowa dzięki know-how

Dzięki swojemu know-how i własnym fachowcom firma flotowa zapewnia dużo bardziej efektywny i ekonomiczny sposób realizacji usług. Optymalizuje koszty napraw i polis ubezpieczeniowych, bo się na tym zna. Zatrudnia specjalistów, np. mechaników, blacharzy, którzy oceniają konieczność wymian drogich części czy całych modułów proponowanych przez serwisy. Może obniżać też szkodowość.

W NFM mamy procedury związane z kwalifikacją szkód do likwidacji, co finalnie wpływa na niższy wymiar składki ubezpieczeniowejwyjaśnia Marcin Jakubowski. – Kwestią nie do podważenia jest bezpieczeństwo, a nasza fachowa wiedza i sprawdzony sposób działania pozwalają przy tym znaleźć optimum kosztowe, jakiego fleet manager czy office manager w korporacji, a tym bardziej mała firma nie są w stanie samodzielnie uzyskać. Warto przy tym podkreślić, że to właśnie nieposiadanie fachowca generuje niepotrzebne wydatki. Przy czym koszt specjalisty wysokiej klasy rozkłada się w firmie flotowej na tysiące aut. Dla jednej firmy byłby to koszt całego etatu, często niezwiązanego z obszarem działania firmy.

Po trzecie – niższy TCO

Niezwykle istotne w tych wyliczeniach jest ryzyko wartości końcowej, które powstaje przy sprzedaży pojazdu. Koszt auta to nie tylko koszt jego zakupu czy rata miesięczna leasingu, powiększone o wysokość ubezpieczenia, napraw i paliwa. Na to, ile finalnie wydaliśmy na auto ma wpływ także cena sprzedaży tego pojazdu po latach użytkowania. Rozważając formę finansowania, warto pamiętać, że tzw. Total Cost of Ownership (TCO) można policzyć dopiero po sprzedaży pojazdu. I na tym polu znów firma wynajmu jest najlepszym specjalistą – zna się świetnie na sprzedaży samochodów używanych, ma dedykowane sieci i osiąga lepsze wartości aut przy sprzedaży. Dzięki temu całkowity koszt posiadania auta jest niższy, co sprawia, że niższa jest też wyliczona miesięczna rata.

Po czwarte – komfort zarządzania i użytkowania samochodu służbowego

Kolejny obszar, wcale niebagatelny, to komfort osób zarządzających samochodami służbowymi oraz samego użytkownika auta. Tu też kryją się oszczędności – te nieoczywiste. Po pierwsze, klient firmy zarządzającej flotą nie musi się martwić o kontrolę swoich pracowników, a wręcz pewne problemy oraz związane z nimi koszty w ogóle się nie pojawiają. Po drugie, wynajem pozwala na pewne zmiany parametrów pojazdu w razie konieczności, np. awansu pracownika, co nie jest możliwe, gdy kupimy auto. Po trzecie – w trakcie obsługi awarii czy stłuczki klient ma zapewnioną mobilność dzięki samochodowi zastępczemu. Po czwarte, realizacja usług przez firmę flotową obejmuje również zagranicę, co zdejmuje troski z głowy szefów nawet w czasie urlopu pracownika.

Po piąte – uniknięcie kosztów utraconych korzyści

Jest jeszcze jeden obszar korzyści, rzadko uświadomionych. Zastanawiając się nad wyborem sposobu finansowania auta trzeba także wziąć pod uwagę tzw. koszty utraconych korzyści – w tym wypadku korzyści z zyskanego czasu pracowników, menedżerów i dyrektorów. Każda godzina pracy ma swoją wartość. Korzystając z wynajmu długoterminowego, czyli tzw. full service leasingu, właściciele firmy czy ich pracownicy nie są zmuszeni do tracenia godzin na wszystkie kwestie i problemy związane z posiadaniem i użytkowaniem auta. Będą mogli swój czas pracy poświęcać na wypełnianie swoich zadań, których celem jest wspieranie firmy w osiąganiu zysków. W tym czasie będą przygotowywać oferty, podpisywać umowy, składać zamówienia, odbywać spotkania zamiast szukać serwisu, blacharza, wulkanizacji, pomocy drogowej czy też na koniec – zadowalającej oferty kupna używanego samochodu. Co więcej – nie będąc specjalistą w tej dziedzinie, ich działania nie zawsze będą trafne i efektywne, a efekt finansowy niekoniecznie korzystny dla firmy.

Jako firma wynajmu długoterminowego NFM ma lepsze ceny zakupu usług, lepsze warunki usług serwisowych i polis ubezpieczeniowych, ze względu na swoje know-how potrafimy doskonale optymalizować koszty napraw i użytkowania, a na koniec uzyskujemy atrakcyjniejsze ceny sprzedaży używanych samochodówpodsumowuje Marcin Jakubowski. Poza tym w NFM wdrożyliśmy system ścisłej współpracy z klientem, której celem jest obniżanie całkowitych kosztów posiadania floty. Na tej bazie ustalana jest rata za wynajem, która zawsze będzie atrakcyjniejsza niż koszt zakupu czy leasingu połączonego z kosztami samodzielnego zajmowania się samochodem lub flotą samochodową. Do tego należy doliczyć cenny czas pracowników przeznaczony na obsługę samochodu zamiast na swoje zadania oraz dodać koszty utraconych przez to korzyści.

Niestabilność rynkowa? Elastyczne rozwiązania i optymalizacja kosztów

Wyróżnikiem Nivette Fleet Management jest elastyczność oferty i ciągła optymalizacja kosztów przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi. Firma proponuje różne opcje wynajmu w zależności od sposobu działania klienta, jego oczekiwań, jego struktury, wielkości, rozłożenia floty.

Wynajem w wydaniu NFM jest uszyty na miarę i dopasowany kosztowo dokładnie pod potrzeby konkretnego klienta. Inaczej skroimy ofertę dla mikrofirmy, która na ogół szuka fachowego wsparcia i zabezpieczenia na wypadek większej awarii, a na inne niuanse położymy nacisk przy korporacji, dla której ważnym aspektem jest sprawna koordynacja floty. Pewne jest jednak, że wynajem zapewni każdej z tych firm korzyści kosztowe w wyżej wspomnianych obszarach – podkreśla Marcin Jakubowski.

Ostatnie dwa lata niepewności finansowej spowodowały, że klienci zaczęli w pełni dostrzegać i doceniać skalę korzyści oferowanych przez wynajem długoterminowy. Popularne dotychczas klasyczny leasing, kredyt czy zakup za gotówkę są obciążone aktualnymi bolączkami gospodarki czasów kryzysu – wysokimi stopami procentowymi i wysoką inflacją. Rosnące ceny aut i ich części powodują, że firmy, które dotychczas wybierały zakup za gotówkę, obecnie nie mają lub nie chcą przeznaczać takich środków na ten cel i decydują się na wynajem. Wzrost cen powoduje też, że wartość końcowa auta jest wyższa, co wpływa na zmniejszenie miesięcznej raty za wynajem, która na dodatek pokrywa wszystkie koszty użytkowania samochodu. Poza tym stała stawka pozwala przewidzieć miesięczne koszty związane z flotą, a ryzyko właściwej oceny wszelkich zmian na rynku leży po stronie firmy flotowej. Może być to obecnie kluczowy argument, zwłaszcza dla klientów mających zamiar wprowadzać samochody elektryczne, których eksploatacja i utrata wartości wiąże się z szeregiem znaków zapytania. Ten problem znika przy wyborze wynajmu długoterminowego. – Okres kolejnych kryzysów i niestabilności na rynkach spowodował też, że klienci są otwarci na bardziej elastyczne rozwiązania, które pozwalają im na dywersyfikację ryzyka kosztowego. Wybierają na przykład trochę droższy wynajem elastyczny, który polega na tym, że część floty może być zmniejszona lub zwiększona w trakcie kontraktu. Dzięki współpracy z Hertz Polska, umożliwiającej wykorzystanie do takich celów samochodów używanych, NFM jest w stanie odpowiedzieć na takie potrzebydodaje Marcin Jakubowski. – Jako NFM tworzymy takie produkty dla firm, które mają zalety leasingu czy zakupu. Niepewna sytuacja ekonomiczna sprawiła, że wynajem stał się atrakcyjny dla dotychczasowych klientów leasingowych oraz gotówkowych. Przykładowo dla firm, które chcą zainwestować pieniądze uciekając przed inflacją, proponujemy bardzo ciekawe rozwiązania z opłatą wstępną, która pokrywa znaczną część utraty wartości samochodu oraz opcją przedłużenia kontraktu lub nawet wykupu pojazdu. O skuteczności działania Nivette Fleet Management świadczą stali klienci, którzy są z nami od wielu lat, wiedząc, że wynajem z NFM jest zawsze indywidualnie dostosowany do ich biznesu, daje im wymierne korzyści i jest zawsze długofalowo opłacalny.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*