Technologia pełna korzyści – wizyjna kontrola jakości Lummo

Ośrodek badawczy Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP), który dotychczas wprowadził na rynek już wiele innowacyjnych rozwiązań, zakończył prace nad kolejnym projektem. Całkowicie nowa technologia Lummo już wkrótce zostanie zaprezentowana szerszej publiczności.

 

Czym jest Lummo i jakie daje korzyści?

Lummo to innowacyjna technologia weryfikacji i wizyjnej kontroli jakości detali wytwarzanych w procesach wielkoseryjnych i małoseryjnych. Technologia obejmuje zatem większość dziedzin produkcyjnych, od małych i rzemieślniczych, po wytwarzanie wyrobów na największą skalę.

Technologia umożliwia wykrywanie wad detali takich jak:

  • niezgodna geometria,
  • niezgodny kolor,
  • wszelkie powstałe w trakcie produkcji wady wizualne, jak i estetyczne,
  • niedolania oraz wypływy, czyli wszelkie zaburzenia,
  • różnego rodzaju deformacje produktów,
  • punkty wtrysku,
  • a także wszelkie powstałe w trakcie produkcji uszkodzenia mechaniczne mające negatywny wpływ na produkt końcowy.

Jakie korzyści przyniesie wprowadzenie technologii Lummo do produkcji? Zdecydowanie jest ich wiele. Pozwoli m.in. na:

  • całkowite wyeliminowanie czasochłonnej kontroli organoleptycznej, czyli procesu percepcji z wykorzystaniem ludzkich zmysłów,
  • jednoczesną weryfikację do kilkudziesięciu detali, co pozwoli na znaczne skrócenie całego procesu kontrolnego;
  • zapewnienie 100% powtarzalności badań jakości detali, co jest bardzo ważne dla zachowania wysokiej jakości produktu;
  • wyeliminowanie kosztów poniesionych w wyniku zwrotów wadliwych towarów, a co za tym idzie pozwoli budować wizerunek wiarygodnego producenta,
  • uniknięcie ludzkich błędów, popełnianych podczas kontroli, których obecnie nie da się w zupełności wykluczyć.

Dodatkowo brak konieczności obsługi aplikacji przez wykwalifikowanych pracowników pozwoli na obniżenie kosztów własnych przedsiębiorstwa.

Wyeliminowanie awarii i przestojów spowodowanych przez tzw. czynnik ludzki to obecnie wychodzenie naprzeciw potrzebom rynku. Dostarczenie producentom systemu takiego jak Lummo powered by CBRTP to rozwiązanie, które ma znacząco obniżyć koszty generowane właśnie przez wspomniane błędy i usprawnić cały proces kontrolny – podkreśla Damian Rybczyński, Business Development Manager w CBRTP.

Lummo powered by CBRTP – funkcjonalność na pierwszym miejscu

Innowacyjna technologia Lummo to szereg korzyści dla całego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim jej wdrożenie zapewni niebywałą możliwość badania kilkudziesięciu różnych typów detali jednocześnie w dynamice ich ruchu. Zdecydowanie wpłynie to na skrócenie okresu potrzebnego do przeprowadzenia kontroli.

Kolejną zaletą systemu jest samodzielne rozpoznawanie i klasyfikacja poszczególnych detali. Oznacza to, że nie ma potrzeby wprowadzania żadnych dodatkowych danych do systemu –  doskonale poradzi on sobie sam z rozpoznaniem każdego typu detalu poddawanego kontroli wizyjnej. W rozwiązaniu Lummo zastosowana została zarówno technologia 2D, jak i 3D. Technologia 2D pozwala na wykrywanie niezgodności i wtrąceń kolorystycznych, z kolei 3D zapewnia kontrolę geometrii z dokładnością do 0,1 mm, a także na łączenie skanów z 4 profilometrów.

Lummo daje również niesamowite możliwości skonfigurowania całego systemu pod konkretne, indywidualne potrzeby każdego klienta. Tej funkcji nie sposób przecenić. – Zwiększenie skuteczności kontroli jakości ma dziś znaczenie w przypadku każdej branży, gdyż przekłada się wprost na ograniczenie wadliwej produkcji, a tym samym  – strat poniesionych przez producenta – zauważa specjalista z CBRTP.

Technologia dla każdej branży?

Ta innowacyjna technologia stworzona została z myślą o firmach produkcyjnych, działających na mniejszą, jak i na większą skalę. Zatem przy odpowiednim zaplanowaniu procesów produkcyjnych i kontrolnych, korzyści z jej wdrożenia mogą być ogromne. Z powodzeniem znajdzie ona zastosowanie w:

  • branżach zajmujących się przetwórstwem tworzyw sztucznych, produkcją wszelkiego rodzaju opakowań,
  • przemyśle papierniczym,
  • przemyśle medycznym,
  • przemyśle meblowym,
  • firmach zajmujących się produkcją urządzeń elektronicznych,
  • firmach produkujących wyroby ceramiczne,
  • firmach zajmujących się produkcją w dziedzinie automotive.

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu kolejny raz stanęło na wysokości zadania i stworzyło przełomowe rozwiązanie, które ma szansę podbić rynek, nie tylko Polski, ale i światowy. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Wszyscy zainteresowani będą mieli okazję zapoznać się z nią szczegółowo i poznać jej największe atuty na XXVII Międzynarodowych Targach Automatyki i Pomiarów, które odbędą się w dniach 7-9 marca 2023 r. w Warszawie w EXPO XXI.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*