Play2Chill w trzecim kwartale zwiększa przychody ze sprzedaży o 150 procent!

Ponad 1,2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w trzech kwartałach br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W porównaniu r/r oznacza to wzrost o 93 procent. Warszawski deweloper zapowiada również nowe DLC do swojej flagowej gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, a także ogłosił rozpoczęcie prac przez swoją spółkę zależną nad nowym tytułem.

– Trzeci kwartał był dla Play2Chill okresem wzmożonych prac deweloperskich oraz biznes-deweloperskich. Działamy na wielu płaszczyznach i budujemy relacje z zagranicznymi partnerami. Naszym celem w tym okresie było osiągnięcie kolejnych kamieni milowych w realizowanych projektach, a także wydanie DLC Scooter, czyli dodatku do gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Zamierzamy nadal dostarczać graczom nowe zawartości oraz wprowadzać okresy promocyjne. Jeszcze w tym roku planujemy wydać nowe DLC z elektrycznymi motocyklami – podsumowuje Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill. – Liczymy, że w przeciągu najbliższych kilku miesięcy takie działania zaczną przynosić oczekiwane efekty – dodaje Róziecki.

W trzecim kwartale 2022 roku Play2Chill SA wypracowała ponad 643 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, gdzie w analogicznym okresie w ub.r. spółka odnotowała przychody ze sprzedaży netto na poziomie 258 tys. zł, co oznacza wzrost o prawie 150 proc. w porównaniu r/r. W analizowanym kwartale spółka odnotowała zysk netto w wysokości blisko 100 tys. zł, wobec straty netto na poziomie 136 tys. zł z analogicznego okresu 2021 roku. Stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec września br. wynosił prawie 1,8 mln zł.

Działalność Play2Chill w Q3 2022 r. koncentrowała się na produkcji gier Aztecs The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, rozwoju i utrzymaniu wydanego rok temu tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021, a także wsparciu developerskim i marketingowym gry spółki zależnej – Far North Survival. Wspomniane trzy tytuły posiadają już ukończone dema techniczne, a premiery pełnych wersji zaplanowane są na 2023 rok. Dodatkowo spółka pracowała nad portem gry Bugvasion TD na konsolę Nintendo Switch. Prace deweloperskie zostały już zakończone, a data premiery jest uzależniona od finalizacji procesu certyfikacji.

Chciałem również ogłosić, że nasza spółka zależna rozpoczęła prace nad nowym tytułem Egypt Frontiers. Gra realizowana jest w bezpośredniej współpracy z PlayWay, która finansuje i koordynuje cały przebieg produkcji. Z perspektywy Play2Chill, bardzo cieszy nas rozwój i zaangażowanie w kolejne projekty naszej spółki. Nieustannie wspieramy działania FrogVille Games i liczymy na szybką oraz udaną premierę projektu Egypt Frontiers – zapowiada prezes zarządu Play2Chill.

W czerwcu br. Play2Chill poinformowała o tym, że Motorcycle Mechanic Simulator 2021 zwrócił wszystkie poniesione koszty i aktualnie sprzedaż gry generuje zyski dla spółki. Wszystkie recenzje wystawione przez graczy na platformie Steam są w 77 procentach pozytywne. W najbliższych tygodniach MMS 2021 zadebiutuje na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Za porty odpowiada Ultimate Games.

***

O spółce:

Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).

Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*