Jakie sprzęty obsłużysz dzięki smartfonowi? Sprawdź, jak technologia może pomóc Ci w codziennym życiu

Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Wykorzystujemy je do surfowania po sieci, robienia zakupów przez internet, oglądania filmów czy przeglądania social mediów. Są dla nas źródłem rozrywki, inspiracji i przydatnych informacji. Jednak to nie wszystko! W dobie inteligentnych rozwiązań smartfon zyskuje nowe oblicze. Jakie urządzenia obsłużysz dzięki smartfonowi? 

Wyposażenie domu na miarę XXI wieku

Na rynku dostępnych jest coraz więcej inteligentnych sprzętów AGD czy RTV wyposażonych w Bluetooth lub komunikujących się z domową siecią Wi-Fi. Sterowanie urządzeniami domowego użytku z poziomu smartfona jest proste i intuicyjne. Producenci zwykle oferują bezpłatne aplikacje, które wystarczy zainstalować na swój telefon i odpowiednio skonfigurować. W aplikacjach często dostępne są cenne wskazówki dotyczące obsługi wybranych urządzeń. 

Dzięki nowoczesnym technologiom możemy sterować lodówką, piekarnikiem czy zmywarką za pomocą własnego smartfona, nawet nie podnosząc się z kanapy. Funkcje „smart” wnoszą domowe czynności na nowy, lepszy poziom! Zapewniają najwyższy komfort i ułatwiają codzienne funkcjonowanie – podkreśla Daria Ciecior, ekspert firmy EcoFlow.

Inteligentne sprzęty kuchenne, które obsłużysz za pomocą smartfona

Idea smart szturmem wdarła się do segmentu AGD. Wielu producentów oferuje m.in. inteligentne lodówki, którymi można sterować z poziomu telefonu. Mniej skomplikowane modele pozwalają jedynie na zdalną zmianę temperatury chłodzenia. Za to te bardziej zaawansowane technologicznie oferują mnóstwo funkcji dodatkowych, dzięki którym można przejąć kontrolę nad całym urządzeniem. Dzięki dedykowanym aplikacjom można włączyć szybkie zamrażanie, ustawić funkcję blokady rodzicielskiej, czy sprawdzić, jakie produkty spożywcze znajdują się wewnątrz.

Za pomocą smartfona możemy sterować inteligentnymi piekarnikami i płytami grzewczymi. Aplikacje umożliwiają zdalną regulację temperatury, zmianę trybów pracy urządzenia czy ustawienie czasu działania. Ponadto przedstawiają nam przydatne informacje o stanie technicznym oraz raporty o awariach i ich potencjalnych źródłach.

Niezbędnym sprzętem w każdej nowoczesnej kuchni jest zmywarka smart. Chociaż wbudowany moduł łączności bezprzewodowej nie pomoże w załadowaniu lub rozładowaniu zmywarki, to może znacznie ułatwić jej codzienną obsługę. Za pomocą smartfona możemy zdalnie uruchomić urządzenie, a także przygotować własne profile pracy i aktywować je jednym kliknięciem. Niektóre aplikacje dają możliwość zmiany programu mycia w czasie pracy zmywarki czy też uruchomienia dodatkowej czynności, takiej jak suszenie naczyń. 

W smart kuchni nie może też zabraknąć inteligentnego ekspresu do kawy, wyposażonego w przejrzysty interfejs Bluetooth. Dzięki połączeniu urządzenia z telefonem możemy zdalnie wybrać rodzaj kawy, określić proporcje wody, mleka i kawy oraz zdecydować, co ma wylądować w kubku jako pierwsze. Za pomocą smartfona można także kontrolować inne parametry pracy ekspresu, takie jak czas, po którym urządzenie samo się wyłączy, uruchomi płukanie dysz czy procedurę odkamieniania. 

Inne przydatne rozwiązania smart

Urządzeniem, które doskonale wpisuje się w ideę smart, jest przenośna stacja zasilania, czyli niewielka, kompaktowa skrzynka, która sprawdza się w przypadku przerw w dostawach prądu. Przenośna stacja zasilania zapewnia bezpieczeństwo w razie ewentualnego blackoutu czy awarii sieci energetycznej. Ponadto przydaje się na kempingach, w pracy w ogrodzie czy warsztacie, a także na imprezach plenerowych. Stacja nadaje się do zasilania większości podstawowych sprzętów wykorzystywanych na co dzień. Model River 2 o pojemności 256 Wh i mocy wyjściowej 300 W zasili blender przez 40 minut, telewizor przez 2 godziny czy lodówkę przez 2-3 godziny. Ponadto naładuje smartfona 19 razy, a laptopa 4 razy – wyjaśnia ekspert z EcoFlow. – Pracę stacji można kontrolować z poziomu dedykowanej aplikacji, dostępnej w sklepach Google Play i App Store. Za pomocą aplikacji możemy sprawdzić dane zasilania, dostosować parametry czy ustawić prędkość lądowania podłączonych sprzętów. Stacja łączy się z aplikacją przez Bluetooth lub Wi-Fi.

Wykorzystując system inteligentnego domu, możemy sterować większością domowych instalacji z poziomu smartfona, pełniącego funkcję huba. Nowoczesne technologie pozwalają na zdalne odsłanianie lub zasłanianie rolet, regulowanie temperatury i natężenia światła w danym pomieszczeniu, czy też włączanie i wyłączanie klimatyzacji. Można zaprogramować smart home w taki sposób, by móc swobodnie sterować systemem alarmowym czy wszelkimi czujnikami za pomocą odpowiedniej aplikacji. 

Urządzenia smart to nasza przyszłość! Już dziś warto inwestować w inteligentne rozwiązania. Dzięki nim większość domowych obowiązków jest prostsza i przyjemniejsza!

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*