Znamy grono finałowe XIV edycji konkursu Bizneswoman Roku. Jury: bardzo wysoki poziom zgłoszeń konkursowych

Znane jest już grono finałowe kategorii otwartych XIV edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, najstarszego i największego w Polsce konkursu nagradzającego polskie przedsiębiorczynie, liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności. Jury po długich obradach wyłoniło grono 25 przedsiębiorczyń i firm. Ze względu na bardzo wysoki poziom tegorocznych zgłoszeń wybór nie był łatwy.

Od powstania konkursu 14 lat temu wręczono już blisko 130 statuetek laureatkom zarówno z małych lokalnych przedsiębiorstw, jak i dużych międzynarodowych firm. Historia pokazała, że uczestniczki i uczestnicy poprzednich edycji zyskali nie tylko rozgłos, lecz także możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. Laureatki i laureatów tegorocznej edycji Bizneswoman Roku poznamy podczas uroczystej gali już 15 maja.

GRONO FINAŁOWE XIV EDYCJI KONKURSU BIZNESWOMAN ROKU

Kategoria: Biznes Roku – przychód powyżej 10 mln złotych

Aldona Laczycka – prezeska Zarządu firmy Almot, certyfikowanego producenta kół samochodowych i dystrybutora opon. Wraz z zespołem wychodzą naprzeciw potrzebom nie tylko swoich klientów, lecz także zmieniającego się świata, wprowadzając szereg ultranowoczesnych rozwiązań z zakresu ekologii.

Eliza Trzmiel – współwłaścicielka Inter Group, firmy specjalizującej się w sprzedaży, dystrybucji, a także produkcji artykułów ściernych w branży beauty. W portfolio grupy znajduje się kilka marek (m.in. Mani King, Aba Group, Elda Beauty), a w ofercie dostępnych jest ponad 150 wersji pilników. Firma sprzedaje swoje produkty zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Elżbieta Zajezierska – prezeska Piekarni NOWEL, rodzinnej firmy o niemal 100-letniej tradycji. Znajduje się w ścisłej czołówce producentów pieczywa do odpieku w Polsce. Dzięki stałej inwestycji w park maszynowy firma posiada jeden z najnowocześniejszych zakładów w Europie. Marka jest obecna na 27 rynkach zagranicznych.

Mimo że ostatnie kilka lat nie należało do łaskawych dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców, tym bardziej budujący jest fakt, że liczba zgłoszeń konkursowych z roku na rok nie maleje, a ich jakość pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Dostrzegamy ogromną determinację i przedsiębiorczość Polek, a ich umiejętność dostosowywania wdrażanych rozwiązań do aktualnych wyzwań rynku daje dobre nadzieje na przyszłość naszej gospodarki. Prawdziwie inspirująca jest kreatywność i profesjonalizm rodzimych przedsiębiorczyń – mówi Aneta Gasparska, Kierownik Marketingu w DPD Polska i Członkini Jury konkursu Bizneswoman Roku.

Kategoria: Biznes Roku – przychód poniżej 10 mln złotych

Magdalena Rzymanek-Paczkowska i Zuzanna Rzymanek-Omulecka – założycielki firmy Wege Siostry, produkującej roślinne alternatywy dla sera wyrabiane z orzechów nerkowca z żywymi kulturami bakterii. Są to innowacyjne produkty wytwarzane tradycyjną metodą serowarstwa.

Iga Sarzyńska-Komorowska – twórczyni marki Iga Sarzyńska Wzrusza Toruń produkującej autorskie, artystyczne pierniki oraz słodkości premium, sprzedawane w Polsce oraz za granicą.

Monika Smulewicz – twórczyni marki HR na szpilkach, edukuje i wspiera w rozwoju zawodowym w obszarze kadr, płac i HR poprzez certyfikowane szkolenia. Jej Akademie Mistrzostwa ukończyło już ponad 20 tysięcy osób z całej Polski.

Kategoria: Mikrobiznes

Marta Dahlig-Orłowska – właścicielka Tumilu, wydawnictwa dla dzieci, które prowadzi ze swoją mamą. Tworzą książki szerzące idee tolerancji, szacunku i empatii. Ich publikacje utrzymane są w duchu rodzicielstwa bliskości i komunikacji bez przemocy, a treści są konsultowane z pedagożkami i psycholożkami.

Agnieszka Kulik – współwłaścicielka WOMAI Centrum Nauki i Zmysłów, centrum edukacyjno-sensorycznego, przedstawiającego świat nauki w sposób przystępny dla wszystkich grup wiekowych. Centrum tworzą niewidomi bohaterowie i naukowcy, a jego misją jest edukacja oraz uświadamianie społeczeństwa o wartości osób niewidomych.

Alicja Staszewska – CEO KACASE, marki profesjonalnych akcesoriów dla branży beauty, którą tworzy wraz ze swoją mamą Anetą Kacprzak. Najwyższa dbałość o ergonomię projektów, trwałość i sposób wykończenia sprawiają, że ich rozwiązania stają się nieodzowne w pracy wizażystów, charakteryzatorów i fryzjerów, gdzie niezbędny jest szybki dostęp do zawartości torby czy kosmetyczki. Ich produkty są w 100% produkowane w Polsce.

Kategoria: Start-up Roku

Katarzyna Geiger –prezeska Humatico H+H Labs PSA, nowoczesnej technologicznej spółki działającej na rzecz klimatu i rozwiązania problemu dostępu do czystej wody zarówno w kraju, jak i za granicą. Opracowane przez firmę rozwiązanie zapewnia m.in. efektywne i niskoenergetyczne oczyszczanie wody procesowej, ściekowej, zasolonej, poprodukcyjnej, a także najefektywniejsze na rynku – w porównaniu do konwencjonalnych metod, jak np. osmoza – odsalanie wody.

Magdalena Kordon-Kiszala – prezeska i współzałożycielka biotechnologicznego startupu intoDNA, który rozwija technologię platformową STRIDE do detekcji wolnych końców DNA w komórkach. Ma to znacząco ułatwić firmom biotechnologicznym i koncernom farmaceutycznym rozwój oraz wprowadzenie na rynek spersonalizowanych, celowanych terapii onkologicznych.

Anna Szkulmowska –CEO startupu Inoko Vision, który zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi w obszarze technologii medycznej, w tym prototypowaniem i rozwijaniem nowych metod obrazowania biomedycznego. Firma specjalizuje się w nieinwazyjnym obrazowaniu struktury i funkcjonowania oka, które traktowane jest jako platforma dostępu do układu nerwowego i krwionośnego.

Wysoki poziom tegorocznych zgłoszeń konkursowych w kategorii Liderka Nowych Technologii sprawił, że Jury miało spore wyzwanie z wyłonieniem tylko trzech finalistek. Aplikacje dotyczyły innowacyjnych rozwiązań z obszarów astrofizyki, biotechnologii, cyberbezpieczeństwa, ekologii czy sztucznej inteligencji, co udowadnia nam, że polskie przedsiębiorczynie zauważają i kreują trendy w biznesie, a także przyszłość rynku pracy –mówi Jarosław Dąbrowski, Członek Zarządu IGT Poland i Członek Jury konkursu Bizneswoman Roku.

Kategoria: Liderka w Nowych Technologiach

Klaudia Kloc – współzałożycielka firmy Vidoc Security Lab, która tworzy platformę służącą do automatyzowania testów bezpieczeństwa. Autorskie narzędzie – Vidoc Research – automatyzuje metody badawcze ekspertów od cyberbezpieczeństwa. Dzięki temu osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy mogą ocenić i pomóc zabezpieczać swoje aplikacje webowe.

Izabela Sabała – współwłaścicielka firmy Enzybiotx, która opracowała alternatywną metodę walki z bakteriami, także tymi opornymi na antybiotyki. Ich enzybiotyki niszczą bakterie bardzo szybko i efektywnie. Są selektywne, więc nie szkodzą pozostałym mikroorganizmom obecnym w środowisku, w tym naszemu naturalnemu mikrobiomowi.

Magdalena Kozłowska – prezeska spółki NapiFeryn Biotech, która opatentowała nowatorską technologię pozyskiwania białek roślinnych z rzepaku, które mogą być wykorzystane jako alternatywa dla białka pochodzenia zwierzęcego i białek sojowych.

Kategoria: Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu

Magdalena Grzankowska – Prezeska Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju. Ich największym projektem jest Centralny Dom Technologii, w którym prowadzone są zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Fundacja realizuje projekty edukacji cyfrowej dla kobiet (Akademia Rozwoju), seniorów (Cyfrowi Debiutanci), młodzieży z pieczy zastępczej (SamoDZIELNI), nauczycieli (Edukacja Jutra), czy studentów w trudnej sytuacji życiowej (Pasjonaci Edukacji).

Anna Heimberger – Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, która działa przeciwko wykluczeniu cyfrowemu biznesów kobiecych oraz seniorów. Jest współautorką edukacyjnego programu TOP Women w e-biznesie oraz Konkursu Kobieta e-commerce. Tworzy edukacyjną platformę online. Organizuje szkolenia z aplikacji mobilnych i robienia zakupów online dla seniorów.

Elżbieta Wojciechowska i Jowita Michalska – Prezeska i Wiceprezeska Fundacji Digital University, której misją jest edukacja w zakresie nowych technologii, poszerzanie świadomości z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz pomoc w rozumieniu i dostosowaniu się do wciąż zmieniającego się świata. Uczą zawodów przyszłości, dając wsparcie podopiecznym domów dziecka, świetlic środowiskowych i środowisk wykluczonych. Prowadzą projekty edukacyjne dla uczniów i nauczycieli, a także działania na rzecz obywateli Ukrainy poszkodowanych w wyniku wojny.

Kategoria: Organizacja Przyjazna Rodzicom

Loża Ekspertów po gorących obradach postanowiła, że w tym roku w finale powinny znaleźć się aż cztery organizacje:

  • Credit Suisse Poland,
  • IKEA Retail w Polsce,
  • Nokia Solutions and Networks,
  • State Street Bank International.

W tej kategorii eksperci oceniają pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o aktywnych zawodowo rodzicach i pracownikach posiadających rodziny. Wśród nich znalazły się m.in. skrócony czas pracy dla kobiet w ciąży, finansowe świadczenie dla pracowników z dziećmi, dofinansowanie żłobka lub przedszkola, dedykowane sieci pracownicze, dodatkowy pełnopłatny urlop ojcowski, warsztaty i webinary zarówno dla rodziców, jak i ich dzieci, program coachingowy dla pracowników-rodziców powracających z urlopów.

Kategoria: Pracodawca Równych Szans

Wśród nominowanych w tej kategorii znalazły sięAstraZeneca Pharma,CD PROJEKT orazDELL Products Poland. Eksperci w tej kategorii oceniali pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o swoich pracownikach nieneuronormatywnych i/lub z niepełnosprawnością. Wśród nich znalazły się m.in.liczne i nowoczesne rozwiązania w przystosowaniu przestrzeni od osób ze szczególnymi potrzebami, wsparcie psychologiczne, szereg inicjatyw wewnętrznych ukierunkowanych na edukację, szkolenia z języka inkluzywnego czy migowego, tworzenie pokojów wyciszenia w miejscach pracy czy tworzenia miejsca i otoczenia pracy dostępnego dla osób z niepełnosprawnością słuchu.

O konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku niezmiennie od ponad dekady nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. Przed uczestnikami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności oraz organizacje przyjazne rodzicom i działające z wykluczeniami. Od powstania konkursu zostało w nim rozdanych blisko 130 statuetek.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner merytoryczny: Accenture

Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange

Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech

Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni medialni: PAP, Polska Press Grupa, ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Twój STYL.pl, ISBtech, Głos Mordoru.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja aktywnie działa na rzecz rozwoju polityk diversity&inclusion oraz równego wykorzystania talentów kobiet i mężczyzn w biznesie i na rynku pracy. Współzałożycielkami Fundacji są Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, Klub Champions of Change, projekt edukacyjny Fun.Tech.Future., program YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi oraz kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #SILNIEJSIRAZEM.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*