Polskie produkty i usługi ośrodka badawczego CBRTP mogą zrewolucjonizować rynek

Nakłady na innowacje oraz ich znaczenie w Polsce stale rosną. To one są siłą napędową rozwoju wielu małych i dużych firm oraz zwiększania konkurencyjności na rynku. Jednym z liderów wśród ośrodków badawczych, które wspierają przedsiębiorstwa w tego typu przedsięwzięciach, jest Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP), które z sukcesem wprowadziło wiele przełomowych rozwiązań na rynek nie tylko polski, ale i światowy. Intensywnie pracuje też nad kolejnymi innowacjami.

Czym są innowacje i dlaczego wymagają profesjonalnego wsparcia?

Innowacje to pewne unikalne rozwiązania, które odpowiadają na niezaspokojone dotąd potrzeby, mają przynieść korzyści zarówno samej firmie, jak i gospodarce oraz konsumentom. Takie nowości mogą dotyczyć produktów, usług, technologii czy organizacji firmy.

Stworzenie koncepcji konkretnej innowacji oraz jej efektywne wdrożenie wymagają specjalistycznych kompetencji, wiedzy, doświadczenia, a także odpowiedniego zaplecza technologicznego. Ośrodek badawczy pełni rolę partnera, który – jako zewnętrzny dział R&D – zapewnia firmie to wszystko i towarzyszy jej na całej drodze, od opracowania pomysłu, przez wdrożenie gotowego rozwiązania, aż po pozyskanie i rozliczenie dofinansowania na innowację –podkreśla Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.

Przełomowe rozwiązania podbijają rynek

Przygotowane przy wsparciu ośrodka badawczo-rozwojowego innowacje przynoszą firmom oszczędności w konkretnych częściach działalności, a także zwiększają wydajność pracy i przewagę konkurencyjną. CBRTP to sztab specjalistów z wielu dziedzin. Dysponuje unikatowym parkiem maszynowym i aparaturą badawczą.

Firma z sukcesem zrealizowała liczne projekty i opracowała wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Na swoim koncie ma już ponad 30 opracowanych patentów i sukcesywnie przygotowuje nowe. Łączna kwota inwestycji to 248 mln zł. To między innymi rozwiązania w zakresie przemysłów maszynowego, przetwórstwa tworzyw sztucznych, wysokiej technologii i kompozytowego, a także energetyki, budownictwa, hutnictwa czy motoryzacji.

Ważną częścią działalności CBRTP są rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii i służące szeroko rozumianemu zdrowiu człowieka. Będąc interdyscyplinarnym ośrodkiem badawczo-wdrożeniowym, prowadzi prace związane między innymi z implementacją różnych systemów optymalizacji zarządzania energią, a także jej wytwarzaniem i magazynowaniem. Jako jeden z wiodących ośrodków w Polsce opracował i uruchomił produkcję małoskalową aparatów fotowoltaicznych do zastosowań domowych i przemysłowych. Sukcesem okazały się także nanokompozytowe, refleksyjne warstwy materiałów strażackich ubrań ochronnych.

Obecnie pracuje między innymi nad urządzeniem do bezinwazyjnego monitorowania cukrzycy, które może diametralnie zmienić codzienne życie diabetyków. Kolejny projekt, który może okazać się przełomowym, to prace nad semitransparentnymi ogniwami słonecznymi, które pozwolą na montaż fotowoltaiki na elewacjach budynków.

Budowanie silnej pozycji na rynku poprzez innowacje jest niezwykle efektywną drogą. Z naszej strony pierwszym krokiem zawsze jest dokładna analiza potrzeb klienta, audyt technologiczny i przygotowanie trafnej, indywidualnie dobranej strategii kreowania przewagi konkurencyjnej. Następnie proponowane są potencjalne rozwiązania i rekomendacja najlepszego z nich. Po podjęciu decyzji zajmujemy się przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej związanej z dofinansowaniem przedsięwzięcia, a następnie wspólnie realizujemy cały projekt – dodaje Grzegorz Putynkowski z CBRTP.

Jak widać, dzięki współpracy przedsiębiorstw i ośrodków badawczych powstają rozwiązania, które mogą wygenerować zyski, zrealizować konkretne cele biznesowe firmy i stać się odkryciem nie tylko na skalę lokalną czy krajową, ale też na miarę rynku światowego.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*