Identyfikacja przez e-dowód z PIN-em to nie problem dla inżynierów z Wrocławia. Potwierdzanie tożsamości stało się jeszcze szybsze

Wystarczy zeskanowanie e-dowodu osobistego, podanie PIN lub wykonanie kilku gestów i… gotowe. Jeszcze szybsza i bezpieczniejsza identyfikacja tożsamości jest już dostępna. IDENTT, spółka technologiczna z Wrocławia, jako pierwsza oferuje komercyjnie tak kompleksową obsługę polskiego dowodu osobistego z wykorzystaniem warstwy elektronicznej – także w zakresie identyfikacji i składania podpisu elektronicznego. Warto dodać, że do dziś wydano blisko 11 mln takich dokumentów.

Od marca 2019 roku w Polsce wydawane są dokumenty tożsamości z warstwą elektroniczną, która zawiera informacje odpowiadające warstwie wizualnej – m.in. imię, nazwisko, numer dokumentu, numer pesel, czy zdjęcie osoby. Dodatkowo zapisane są tam informacje pozwalające w wiarygodny sposób potwierdzić oryginalność dokumentu. Do tej pory zostało wydanych blisko 11 mln takich dokumentów, a w zdalnych procesach potwierdzania tożsamości są używane aż w ponad 50% przypadków.

Z oficjalnych danych (KPRM Cyfryzacja) wynika, że najwięcej aktywowanych dokumentów z warstwą elektroniczną (takich, dla których nadano numer PIN) posiadają mieszkańcy województw: mazowieckiego (652 tys.), śląskiego (437 tys.), małopolskiego (322 tys.), dolnośląskiego (321 tys.) wielkopolskiego (313 tys.), pomorskiego (256 tys.) i łódzkiego (218 tys.).

E-dowód nie tylko pozwala na tradycyjną identyfikację, ale daje również dostęp do funkcji elektronicznych. Pozwala to m. in. na wiarygodne potwierdzenie tożsamości w procesie realizowanym zdalnie oraz daje możliwość złożenia zaawansowanego podpisu elektronicznego (podpis osobisty) z wykorzystaniem e-dowodu. Teraz – dokumenty z zapisanym numerem PIN pozwolą na jeszcze szybszą identyfikację.

Jako pierwsi, a co za tym idzie jako jedyni na rynku udostępniamy pełne rozwiązanie w zakresie weryfikacji polskiego dowodu osobistego, zarówno uwzględniające dokumenty tradycyjne, jak i te z warstwą elektroniczną. W procesach zdalnej weryfikacji tożsamości przeważają osoby posiadające dowód osobisty właśnie z chipem. Klienci mogą przejść przez proces identyfikacji wykonując zdjęcia swojego dokumentu lub odczytując dane z warstwy elektronicznej. Następnie potwierdzają, że są właścicielami dokumentu przez biometryczną weryfikację wizerunku osoby lub z użyciem PIN. Wykorzystanie możliwości jakie oferuje e-dowód pozwala na realizację szybkiego, bezpiecznego procesu potwierdzenia tożsamości z wysokim poziomem wiarygodności – mówi Jan Szajda, prezes i współzałożyciel IDENTT.

IDENTT już wcześniej oferował możliwość potwierdzenia tożsamości osoby poprzez odczyt danych z warstwy elektronicznej dowodu osobistego, a następnie biometryczne potwierdzenie, które wskazuje, że zdalny proces identyfikacji jest wykonywany przez właściciela dokumentu – takie rozwiązanie jest stosowane m.in. przez Bank Pekao S.A. w procesie zakładania konta bankowego lub podczas zakupu Obligacji Skarbu Państwa. Obecnie spółka rozszerza zakres funkcjonalności o możliwość wykorzystania numeru PIN, co pozwoli na korzystanie z wszystkich możliwości udostępnionych w ramach polskiego dowodu osobistego.

A są to:

  • potwierdzenie tożsamości dla dowodów osobistych nieposiadających warstwy elektronicznej,
  • potwierdzenie tożsamości dla dowodów z warstwą elektroniczną z użyciem certyfikatu obecności, nawet jeżeli PIN nie był nadany (z wykorzystaniem biometrycznego porównania wizerunku osoby),
  • potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem profilu osobistego z użyciem PIN,
  • wykonanie podpisu osobistego z użyciem PIN.

Rozwiązanie może być użyte w ramach aplikacji klienta, bez konieczności przełączania się pomiędzy różnymi aplikacjami lub udostępnienie jako niezależna aplikacja mobilna.

Jak działa e-dowód?

Dowód osobisty z warstwą elektroniczną działa na podobnej zasadzie jak karta kredytowa. W dokumencie umieszczony jest chip, który pozwala na wykonywanie określonych operacji. Dodatkowo, posiada on strefę chronioną, która pozwala na przechowywanie kluczy kryptograficznych – mogą one być wgrane na chip tylko raz, podczas wydawania dokumentu. Nie ma możliwości zmiany czy też bezpośredniego odczytu tych kluczy.

Dzięki temu można skorzystać z kilku funkcjonalności, jakie udostępnia dowód:

  • można odczytać dane osobowe, dane dotyczące dokumentu oraz zweryfikować ich autentyczność za pomocą podpisu elektronicznego wykonanego przez wystawcę dokumentów,           
  • można sprawdzić w czasie rzeczywistym czy dany dokument nie został zastrzeżony za pomocą tzw. certyfikatu obecności,
  • można potwierdzić tożsamość osoby poprzez profil osobisty – środek identyfikacji, którego uruchomienie wymaga podania 4-cyfrowego numeru PIN,
  • można podpisać wybrany dokument za pomocą podpisu elektronicznego wymagającego podania 6-cio cyfrowego numeru PIN.

O IDENTT: 

IDENTT to start-up technologiczny z Wrocławia, który z powodzeniem wprowadza rozwiązania związane z weryfikacją dokumentów tożsamości oraz biometryczną weryfikacją osób posługujących się nimi, dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, w tym głębokich sieci neuronowych (AI oraz Deep learning). IDENTT dysponuje autorskimi rozwiązaniami, które pomagają w automatyzacji procesów weryfikacji, pozwalają na wykrywanie fałszerstw i fraudów.

W udostępnianych usługach uwzględnia i zapewnia zgodność z najnowszymi wymogami prawnymi w Polsce i Europie. Z rozwiązań ekspertów od biometrii, IT i nowych technologii korzystają niemal wszystkie największe polskie banki, firmy ubezpieczeniowe i instytucje finansowe, a także telekomy, organizacje finansowe, sektor gier losowych i bukmacherskich w Europie oraz RPA.

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.

Reklama banerowa
Polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, flashy, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się, a zarazem ciekawych form reklamy internetowej. Daje duże pole do popisu jej wykonawcom. Dodatkowo, banery mogą być zamieszczane w różnych częściach strony www, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy.

Pay per click
Jest rodzajem reklamy internetowej, w której kluczową role odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego wyświetlenie. Osoba zlecająca reklamę swojej firmy lub usługi, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

Affiliate marketing
Jest metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy. W Polsce znany jest bardziej pod pojęciem programu partnerskiego. Do najpopularniejszych i największych portali oferujących tą metodę marketingu należą portale społecznościowe, takie jak Nasza-Klasa, Facebook czy MySpace. To idealne miejsce na reklamę sprzedażową, polityczną i promocyjną, nie tylko ze względu na ilość użytkowników tych portali, ale także na ich różnorodność pod względem wieku, płci i statusu społecznego.

Email marketing
Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najpopularniejszymi jego narzędziami są: newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne, dzienniki elektroniczne oraz reklamy w wiadomościach e-mail.

Marketing wirusowy
Ta odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

komunikacja z rynkiem;
przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Reklama internetowa obejmuje wiele form reklamy z których część jest stosowana w sposób etyczny, a część nie. Niektóre strony internetowe wykorzystują wiele reklam, w tym migające banery, które rozpraszają uwagę użytkownika, inne zaś wprowadzają w błąd, wyglądając jak komunikaty o błędach w systemie operacyjnym, a nie reklamy. Witryny, które nieetycznie używają reklamy internetowej dla zysku, często nie zwracają uwagi na to, że na stronie umieszcza się linki, prowadzące do szkodliwego oprogramowania lub materiałów dla dorosłych.

Operatorzy witryn, którzy etycznie używają reklamy internetowej, zazwyczaj korzystają z niewielkiej ilości reklam, które nie mają na celu rozpraszać lub irytować użytkownika oraz nie odwracają uwagi od projektu i układu stron internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych dotyczących bezpośrednio firm, którzy chcą umieszczać reklamy wie, że strona internetowa powiązana z reklamą jest uzasadniona.

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy – nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność oraz możliwość dokładnego mierzenia efektów i zwrotu z inwestycji.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności, trzeba tylko wybrać te kanały które będą maksymalnie skuteczne w naszej branży.

Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągamy, gdy nie ograniczamy się do jednej formy reklamy, ale korzystamy z kilku, które wzajemnie się uzupełniają.

Podstawą skutecznej reklamy internetowej jest również stała analiza – zarówno przed rozpoczęciem działań, jak w ich trakcie. Sama reklama nie wystarczy, gdy strona internetowa jest niedostosowana do wymagań użytkowników lub gdy oferta odbiega od wymagań rynku.

W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wykonuje się wiele różnych czynności, jak:

  • Pozycjonowanie, działania SEO
  • Reklamy Google AdWords
  • Video marketing
  • Content marketing
  • Mailing
  • Promocja strony na forach internetowych (tzw. szeptanka)
  • Marketing wirusowy
  • Marketing społecznościowy (na portalach społecznościowych)
  • Blogosfera (współpraca z blogerami lub prowadzenie własnych blogów)
  • Remarketing

Wbrew pozorom, dobra strategia marketingowa wcale nie musi obejmować wszystkich powyższych czynności, ale powinna posiadać ich jak najwięcej. Trzeba podkreślić, że wybór konkretnych działań powinien być uzależniony od profilu marki oraz jej możliwości finansowych.

Dobrze poprowadzony e-marketing daje wiele różnych korzyści dla firmy, o których ich właściciele nie zawsze wiedzą. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu klientów, a szczególnie do klientów docelowych, czyli takich, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą. Dzięki temu przy mniejszym nakładzie środków finansowych można uzyskać większą ilość nowych odbiorców. E-marketing pozwala również dostosować koszty działań reklamowych do oczekiwanych efektów i możliwości firmy. Początkową strategię marketingową należy stale monitorować, by później ją dobrze modyfikować, aby z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki wyciągnąć jak największy zysk. Monitorując działania marketingowe, dodatkowo możemy się dowiedzieć czegoś więcej o naszych potencjalnych klientach, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Działania marketingowe również doskonale budują pozytywny wizerunek marki. Nie tylko u potencjalnych klientów, ale również u obecnych, sprawiając, że stają się oni tzw. stałymi klientami. W ramach działań marketingowych można wchodzić w interakcje z odbiorcami, lepiej prezentować się na tle konkurencji i przyzwyczajać społeczeństwo do danej marki. A to bezpośrednio przekłada się na znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*